eDriver

Uit het dagelijkse leven van een Elektro-head

Nissan dealer

Een reactie plaatsen

Een paar maanden terug was er een “Elektrisch Dagje” op het stadhuisplein in Lelystad. Voornamelijk gesponsord door Renault en Nissan gezien de aanwezigheid van een Fluence, Twizzy en Leaf.
Gezien mijn interesse in alles wat maar naar elektrisch rijden ruikt kwam ik al gauw in gesprek met

de Nissan vertegenwoordiger ter plaatse. Mocht even in de Leaf zitten, waar me gelijk de veelste lichte bekleding opviel (hoe ziet dit er na twee jaar en 60-duizend kilometer uit) en kreeg een kaartje met de mededeling dat ik een keertje langs moest komen voor een proefritje.

Nou!, dat is natuurlijk niet aan dovemansoren besteed. Maar, pas als het echt lekker koud is. Dan kan ik pas echt testen of ik mijn woon-werk verkeer van 100 kilometer dagelijks ermee ga redden, zonder de bekende symptomen van het nieuwe woord “range anxiety”. Geen zin om mijn billspieren dagelijks te gaan trainen omdat ik krampachtig in de auto zit in de hoop het net te gaan redden, of erger, stil te vallen en dan door sneeuwstormen bij vrieskou de laatste kilometers naar huis te moeten lopen…

Dus laat maar komen die test. Nou, dat heb ik geweten! Wat een drama, niet zozeer de auto trouwens, maar die Nissan dealer.
Ik had telefonisch een afspraak gemaakt om de auto een paar daagjes mee te krijgen. Er zou iemand aanwezig zijn die alles over de auto zou uitleggen, ik helemaal blij.
Vroeg van mijn werk en keurig op tijd bij de dealer aangekomen. Daar werden we vriendelijk ontvangen door iemand. Of we (ik was samen met mijn vriendin) nog even wilden wachten. Meneer de verkoper zat nog met een klant in gesprek. Ok, dat kan. Wel een beetje vreemd, want waarom maak ik een afspraak? Drie kwartier later, serieus, had de man eindelijk tijd voor ons. Mijn gezicht stond inmiddels op onweer. Maar, ok, kan gebeuren.

Na de gebruikelijk kopieen van rijbewijs en dergelijke kreeg ik de “sleutels” van de Leaf in handen gedrukt met de mededeling: ” Hij staat voor, veel plezier ermee, tot morgen.”

Ehh, kunt u mij iets meer over de wagen vertellen? Hoe te laden, rijden, dit moet een range test worden. Ik was compleet verbouwereerd. De man wist niets! Met veel pijn en moeite liep ie mee naar buiten. “Zo gaat ie in Drive, verder weet ik niet zoveel van deze auto”. Sta je bij een Nissan dealer hè! Mijn broek zakte af!

En hoezo tot morgen, ik zou hem pas overmorgenavond NA mijn werk pas weer inleveren.
Afin, we zijn maar ingestapt, man oh man, wat kun je als dealer afgaan!

Geef een reactie

