eDriver

Uit het dagelijkse leven van een Elektro-head

Zoe testdrive deel II

Een reactie plaatsen

..Vervolg van het nieuwe sturen.
Het goede nieuws. Hij heeft het gehaald. Ik had 17 kilometer over. Bij elkaar ca. 110 gereden. Dat betekend echter dat ik het in de winter niet ga halen. Als je dan de accu degradatie nog mee gaat rekenen kom je al snel tot de conclusie dat er ook op mijn werk een laadpaal moet komen.

Verder: de vooruit spiegelt enorm. Je ziet de roostertjes van de verwarming in de spiegeling zitten. Erg irritant. Stereo, ondanks 6 speakers leuk, totdat hij wat harder aan staat, dat slaat het geluid compleet over. Cruisecontrol is wat nerveus en kent alleen even getallen en laat dat nou net te snel of te langzaam zijn om de vrachtwagen voor me op dezelfde afstand te houden.
Geen stoelverwarming mogelijk, geen tijdsaanduiding in het dashboard als je niet op de homepagina zit.
Dashboard is te dimmen, maar dan dimt de midden console niet mee. Laadkabel opbergen wordt kabel in de achterbak gooien. Ook als die vies en nat is van de regen. En zoals gezegd de versnellingspook die al afbladderde.
Is er ook nog wat leuks? Ja zeker. Het trekt lekker vlot weg, al wordt het daarna weer gewoon als elke andere auto. Vrachtwagens inhalen op de snelweg doet mijn dieseltje toch velen malen soepeler. Maar goed die weegt dan ook een stuk minder en heeft meer pk’s. De top ligt op (teller) 140 km/ u. Je krijgt wel een beetje een Zen gevoel, lekker rustig cruisen, weinig geluid. Ik ga er nog eens hard over nadenken, maar ik denk dat ik nog een jaartje of wat wacht totdat de elektrische smart Forfour er is.

20131129-155652.jpg

Geef een reactie

