eDriver

Uit het dagelijkse leven van een Elektro-head

Het wordt steeds drukker bij de laadpaal

1 reactie

Ik rijdt nu al weer een tijdje in de wereldgeschiedenis rond met mijn Zoe. Sinds September om precies te zijn.
In de eerste maanden had ik het rijk alleen bij de laadpalen. Dat werd anders toen de boot met Outlanders uit Japan aanmeerde en er in de
laatste maanden overuren zijn gemaakt door de jongens en meisjes bij Mitsubishi. In een recordtijd zijn er een slordige 8000 PHEV’s op kenteken gezet. Vandaag kwam het nieuws dat de volgende boot in februari aan moet komen, en wellicht nog eentje in maart. Heel mooi natuurlijk, maar de infrastruktuur groeit niet in die grote stappen mee momenteel. Thuis en op het werk opladen wordt steeds belangrijker. Ik voorzie nog dat anders het hele elektrisch rijden aan zijn eigen succes ten onder gaat, nog voordat het goed en wel van start heeft kunnen gaan.
Zelf laad ik veel openbaar. Normaliter ben ik de enige die “mijn” laadpaal hier om de hoek gebruikt. Dat deze luxe niet meer van lange duur kan zijn werd me van de week pijnlijk duidelijk. Waar nooit iemand staat als ik ’s avonds na mijn werk thuiskom, stonden nu twee Outlanders. En vandaag was er een schitterende Model S die “mijn” laadpaal gevonden had. Niet erg, dan is er nog een plekje over. Dacht ik! Blijkt de helft van de paal in storing te staan. Voor de tweede keer deze week was uitwijken naar een alternatief adresje het enige wat reste. Is 200 meter verder lopen. Ach, het houdt me gezond. Sommigen hebben een hond die uitgelaten moet worden, ik loop heen en weer tussen laadpalen.

20140203-222515.jpg

One thought on “Het wordt steeds drukker bij de laadpaal

Geef een reactie

