eDriver

Uit het dagelijkse leven van een Elektro-head

Vandalisme of stumperigheid

Een reactie plaatsen

Je maakt wat mee als plugger. Is het niet de laadpaal die stuk is dan is het wel de auto. Maar we gaan de goede kant op. Echt waar! Mijn Zoë is alweer bijna twee maanden niet bij de Renaultdealer geweest. Ik maak nog net geen vreugdedansje. Sarcasme puur natuurlijk!
Onlangs had ik in Arnhem toch weer een laadpaal die na vijf minuten de geest had gegeven. Het vervelende is dat ik daar pas achter kwam toen ik weer naar huis wilde s’avonds. Dus dat werd verplicht een snellader van Fastned bezoeken. Die jongens zijn niet echt goedkoop, want zonder subsidies, en ik heb ook geen aandelen van ze gekocht voor het levenslang-gratis-laden pakket. Andere kant van de medaille; je hebt altijd een geheel station voor jezelf. En dat kwam in deze nacht best goed uit. Ook omdat ik met een marginaal aantal kilometers in de accu ook nog eens fout gereden was. Het kan verkeren. Maar géén stress. Mij breng je niet meer uit balans, ik ben helemaal Zen. Op school hing vroeger een bord met de tekst:”De weg is het doel”. Juist. Zou deze zelfcasteiding, wat elektrisch rijden nog steeds is, spiritueel kunnen zijn? Ik weet ondertussen wél dat je tegen een beetje tegenslag moet kunnen.

Zo ook vanavond. Ik kom uit mijn werk en zet de Zoë aan de snellader hier naast het Agora theater in Lelystad. Even naar de supermarkt een paar dingen halen. Bij terugkomst valt me gelijk op dat de auto niet ingeplugt is. Raar, want de stekker zit vast vergrendeld in de auto tijdens het laden. Het klepje staat nog open. Ik twijfel een seconde, ben ik vergeten de stekker erin te doen? Zou trouwens niet de eerste keer zijn. Je kunt soms zo in gedachte verzonken zijn…

Afin, ik doe de klep dicht en merk gelijk dat dat niet gaat. In het donker zie ik nog net dat er een stuk plastic inzit. Ehh. Ik kijk naar “de pomp” blijkt daar een afgebroken plugpistool, of hoe heet zo’n stekker, te hangen. Met losse draden en al. Jemig!

Krap naast mijn auto staat een pluginhybride geparkeerd. Kan me zo voorstellen dat men bij het uitstappen in het donker over die zwarte laadkabel gestruikeld is. Stumperigheid dus of toch vandalisme? Of gewoon, nog erger, iemand die dacht dat ik wel genoeg getankt had en zelf de plug wilde gebruiken onder het genot van een theaterstukje.

Ik zal het wel nooit te weten komen. Als service naar mijn medepluggers bel ik het telefoonnummer op de paal en leg het euvel uitgebreid uit aan de telefoniste. Ze zouden gelijk iemand langs sturen voor reparatie.

Nog geen uurtje later wordt ik door een monteur teruggebeld. Dat het druk was en of ik nog even kon wachten. Ik was inmiddels thuis, dus de beste man dat ook maar even gemeld. Die dacht dat ik nog aan de paal hing. Communicatie is ook een vak!

Al met al gaat het vooruit. Ooit zal men zeggen, “laadpalen?  Hadden jullie nog geen inductie toen dan?”

Geef een reactie

