eDriver

Uit het dagelijkse leven van een Elektro-head

Lader problemen

3 reacties

Juni 2015-  Met inmiddels Renault Route Service onder speed dail had ik na de afgelopen perikelen toch echt gehoopt dat telefoonnummer voorlopig niet meer nodig te hebben. De praktijk is echter weerbarstiger en mijn Zoë weigert weer eens dienst.

Na wederom een aantal dagen de wagen kwijt te zijn geweest aan de dealer, blijkt het de lader te zijn die het dit keer voor gezien houdt. Dus de batterij ‘bijtanken’gaat niet meer. Tja, what else? Dit was zo’n beetje nog het laatste onderdeel wat inmiddels nog niet vervangen was. Néé, elektrisch rijden is véél onderhoudsvriendelijker. Wie dat nu nog durft te zeggen moet zichzelf even laten nakijken!

Zoeimos_Renault_Zoe_afslepen

Ondertussen dat ook deze storing weer verholpen wordt ben ik met Renault in overleg om eventueel dit maandagmorgengeval om te ruilen voor een iets beter jaargang. Uiteraard, in de hoop dat daar dan wel alle kinderziektes uit zijn. Soms heb ik echt het gevoel dat ik ze allemaal een voor een aan het opsporen ben voor Renault. Voor al dat noeste werk en de daarbij horende ontberingen mag best wel wat tegenover staan, vind ik althans. Renault is het helemaal met me eens en doet de ene na de andere poging mij tot een nieuwe Zoë te verleiden.

Zelfs nog even langs geweest bij het filiaal in Almere voor een schouwing en prijsopgaaf van het huidige blik, maar helaas. Zodra het over schappelijke prijzen gaat voor zowel de inruil als aanschaf van een nieuwe Zoë, gaat Renault toch nat en lijkt er opeens geen sprake meer van enig remours over mijn testleed.

Dus helaas, NO DEAL. Ik ploeter wel weer verder met mijn haat-liefdesrelatie. Alle onderdelen zijn immers reeds vervangen, wat zou er nu nog mis kunnen gaan. Ik waag het erop. Op naar de honderdduizend kilometer. Kijken hoe het dan voelt.

3 thoughts on “Lader problemen

  1. Zou ik je hierover enkele vragen mogen emailen als aspirant Zoerijder?

Geef een reactie

